Katko Nordean pankkipalveluissa sunnuntaina 17.11.2019


Nordealla on Suomessa katkoja lähes kaikissa palveluissa sunnuntaina 17. marraskuuta 2019.

Palvelukatkot alkavat aamuyöllä kello 04.00. Korttien osalta katkon arvioidaan

päättyvän viimeistään kello 10:30 ja muiden palveluiden osalta kello 15.00.

Palvelukatkon syy on Nordean tietojärjestelmille tehtävä harjoitus poikkeustilanteisiin

varautumiseksi. Tietojärjestelmien säännöllinen testaus poikkeustilanteiden varalta on

välttämätöntä sekä pankin että koko yhteiskunnan tietoteknisen toimintavarmuuden

varmistamiseksi ja kehittämiseksi.

Kaikkia teknisiä huoltotöitä ei voida valitettavasti tehdä ilman vaikutuksia asiakkaisiin.

Palvelukatkon aikana:
• Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä
• Nordean pankkitunnuksia ei voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen
• Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä
• Korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla,

mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu.

Nordea First Card ja Nordea Business Master Card -kortit toimivat katkon aikanakin.

Palvelukatko pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä, ja palvelut palautuvat asiakkaiden

käytettäviksi sitä mukaa, kun katkon aikana tehtävät työt etenevät.

Tutustuthan palvelukohtaisiin lisätietoihin palveluiden toimivuudesta, sekä varautumisesta

poikkeustilanteeseen. Kerromme ajantasaista tietoa katkosta verkkosivuillamme nordea.fi,

asiointikanavissamme sekä sosiaalisessa mediassa.

Pahoittelemme katkon mahdollisesti aiheuttamaa haittaa.
Nordea Cash Management Asiakaspalvelu



Dear Customer,

Service break in Nordea’s banking services on Sunday 17 November 2019

There will be breaks in almost all Nordea’s services in Finland on Sunday 17 November 2019.

The service breaks will start in the morning at 4.00. The break affecting cards is estimated to

end by 10.30, and the break affecting other services by 15.00.

During the service break:
• Cash cannot be withdrawn with Nordea’s cards
• Nordea’s access codes cannot be used for electronic identification
• Netbank and mobile bank will be unavailable during the entire break
• Card payments will be possible with certain restrictions at stores and unmanned service stations,

for example, but the payment process may be slow and payments may not go through.

Nordea First Card and Nordea Business Master Card will be available even during the service break.

We will try to keep the service break as short as possible, and the services will be gradually

made available to customers as the maintenance work progresses.

Please visit Nordea.fi and find more detailed information about service status and preparation

before and during service break. There will be information also on our banking channels and on social media.

We sincerely apologise for any inconvenience for our customers.
Nordea Cash Management Customer Service